2 1 201451418812


:فیلم‌های کمپانی یونیورسال در کوتاه‌ترین زمان در تقویم سالانه سینمای جهان، به فروشی بیش از دو میلیارد دلار دست یافت

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، اکران فیلم «دنیای ژوراسیک» خارج از آمریکا و فروش خوب این فیلم به کمپانی یونیورسال کمک کرد، که یک رکورد را به نام خود در صنعت سینما ثبت کند و فروش فیلم‌های خود را تا اینجای سال، و خارج از آمریکا به بیش از 2 میلیارد دلار برساند.

بدین ترتیب شرکت فیلمسازی یونیورسال چهار روز زودتر از رکورد قبلی به فروشی بیش از دو میلیارد دلار رسید و رکورد سال 2010 شرکت فیلم‌سازی فاکس قرن بیستم را شکست.این فیلم خارج از آمریکا اکران خود را آغاز کرده و به فروش خوبی دست یافته، بازگشت دایناسورها به سینما، در افتتاحیه خود در چین 17.2 میلیون دلار فروش داشت.

شرکت یونیورسال که تا چند سال قبل با کمبود فیلم‌های پرفروش دست و پنجه نرم می‌کرد، امسال فیلم‌های موفقی همچون «پنجاه سایه خاکستری» ، «Pitch Perfect 2» و «سریع و خشمگین 7» را به بازار سینمای جهان عرضه کرد و توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

در باقیمانده سال جاری استودیوی یونیورسال فیلم‌هایی چون «استیوجایز» به کارگردانی دنی بویل، انیمیشن «مینیون‌ها» و فیلم «کنار دریا» به کارگردانی آنجلینا جولی و بازی برد پیت را در نوبت اکران دارد.